مجموعه سنگنوردی حاجی آباد

پارک و مجموعه سنگنوردی حاجی آباد یکی از مناطق بسیار زیبا با دیواره های مستعد جهت سنگنوردی و دیواره نوردی در منطقه حاجی آباد شهرستان مرودشت در استان فارس می باشد که بین سال های 1393 و 1394 در جشنواره سنگنوردی حاجی آباد به صورت جدی معرفی شد. اکثر مسیرهای این منطقه به دست سنگنوردان شهرستان مرودشت گشایش شده که از جمله آن ها به اسماعیل رحمتی که یکی از سنگنوردان درجه بالای مرودشت می باشد می توان اشاره نمود.

دیواره حاجی آباد از دو قسمت تشکیل شده که قسمت پایین دیواره کوتاه و نیم طول طناب ارتفاع دارد و قسمت بالایی دیواره که مسیرهای آن به چهار طول طناب می رسد.

اواسط سال 1396 بعد از چندین بازدید از منطقه و تلاش روی مسیرهای این دیواره تصمیم گرفتم کروکی مسیرهای این منطقه رو ترسیم و در اختیار علاقه مندان بگذارم و در ابتدا کروکی مسیرهای اسپرت دیواره پایین رو تهیه نمودم که به پیوست تقدیمتان می نمایم.

در دیواره پایینی مجموعه سنگنوردی حاجی آباد تا سال 1396 ده مسیر گشایش شده بود که این رقم تا به امروز به دوازده مسیر رسیده و با توجه به مستعد بودن دیواره، امید می رود که عموم سنگنوردان جهت گشایش مسیر در این منطقه اقدام نمایند.

کروکی سیستمی مسیرهای بلند بزودی از طریق همین وبسایت منتشر خواهد شد.

نویسنده: سعید بستان دوست

موفق و پیروز باشید.

1

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *